De Lingewaelsche

Historie

Golfclub De Lingewaelsche is een buitengewoon gezellige no-nonsense golfclub met ambities. De club is opgericht in 1997 en startte op een negen holesbaan in Spijk, nabij Gorinchem. In 2007 moest de club plaats maken voor de aanleg van The Dutch en is toen tijdelijk 15 kilometer zuidelijker neergestreken op Golfpark Almkreek. Maar bij de leden bleef de wens om weer een eigen baan te krijgen in de jaren daarna overeind.

Home course: de Kroonprins

Inmiddels is de Lingewaelsche de club van speelrechthouders van De Kroonprins geworden. Iedereen die speelrecht afneemt op De Kroonprins wordt automatisch ook lid van de Lingewaelsche. Dit geldt voor mensen op de 18 holes baan maar ook voor de leden op de par 3 baan, ook zij zijn volwaardig lid van de Lingewaelsche (zei het met een beperkt speelrecht)

Het ontwerp van de baan is van de hand van Michiel van der Vaart van Jol Golfbaan design, dezelfde architect die eerder o.a. de onvolprezen golfbaan in Wilnis ontwierp. Hierbij is zodanig in cultuurtechniek geïnvesteerd dat de baan uitstekend tegen herfst en winterse condities bestand is. Door het “state of art” drainage systeem dat zijn nut op Golfpark Wilnis (de andere baan van de exploitant) heeft bewezen is de baan nagenoeg het hele jaar bespeelbaar zijn.

Kenmerken golfclub de Lingewaelsche

• Vriendelijke, gezellige, no-nonsense vereniging met open karakter
  • Regelcursussen voor nieuwe leden en beginnende golfers
  • Gedegen jeugdopleiding
  • Clubactiviteiten voor wedstrijdspelers, jeugd- en recreatiespelers

Lid worden en spelen op de Kroonprins

Lid worden van Golfclub De Lingewaelsche kan alleen in combinatie met het verkrijgen van een speelrecht op Golfbaan De Kroonprins in Vianen. U kunt dan aan al onze clubactiviteiten meedoen (dames/heren ochtenden/avonden, maandbekerwedstrijden, Winter MatchPlay, NGF competitie ect). Daarnaast kunt u uiteraard zelf telefonisch en via internet starttijden boeken.

Lees meer over Golfclub de Lingewaelsche

Waarom lid worden?

• prachtige 18 holes polder linksbaan
  • uitdagende 9 holes par 3 baan
  • hoogwaardige oefenfaciliteiten zoals driving range, putting- en chippinggreens
  • clubhuis met uitstekende horeca, lockers, kleedkamers en prachtig terras
  • actieve golfvereniging De Lingewaelsche
BEKIJK LIDMAATSCHAPPEN
Gewoon genieten | Golfbaan de Kroonprins in Vianen

DIRECT EEN STARTTIJD RESERVEREN?

RESERVEER EEN STARTTIJD